Mina områden

View previous topic View next topic Go down

Mina områden

Post  Sune on Sat 26 Feb 2011 - 20:43

Hej Sune heter jag specat mig på Rinnanbanden och Luftwaffe i Norge

Sune

View user profile

Back to top Go down

Re: Mina områden

Post  reidar on Sun 27 Feb 2011 - 21:31

Välkommen till forumet. Kul med ännu en svensk som visar intresse för vad som hände i vårt broderland 1940-45. Speciellt då för mig som fördjupat mig i Rinnanhistorien.

reidar

View user profile

Back to top Go down

Post  Admin on Mon 28 Feb 2011 - 0:53

Tydeligvis gjør Rinnanbanden et stort inntrykk også utenfor landegrensene!
Jeg så forresten dokumentaren om Rinnanbanden som var på NRK for noen uker siden og så da klipp fra tiltalebenken. Ble overrasket over hvor flotte damer som var med i banden! Tror de må ha lurt mange, mange uheldige menn inn i garnet....

Admin
Admin

View user profile http://nuav.rforum.biz

Back to top Go down

Post  reidar on Mon 28 Feb 2011 - 14:40

Det var jag som startade tråden "Henry Rinnan och Rinnanbanden" på det här forumet. Historien om Rinnanbanden är BÄTTRE. än den bästa agentroman!!
Den innehåller allt!! Genial men psykopatisk underrättelseagent: Henry Rinnan (även om han jobbade för fel sida). Grym SD-chef: Gerhard Flesch. Rinnans agenter: Grande, Dolmen med flera. Vackra förföriska och förrädiska damer: Kitty Grande, Inga Lerfald med flera. Sätt dessa in i ett militärstrategiskt spel med intriger, förräderi, våld, sex, action med mera så får man en otrolig historia!! Dessutom så har detta hänt i verkligheten i vårt kära broderland. Vad som gör detta extra interessant är att allt kanske inte är känt ännu!
Med dessa ingridienser så spelar det ingen roll om man är norsk eller svensk, det är en otrolig historia. (James Bond, take a back seat ! )
Personligen ser jag gärna ännu flera inlägg under tråden "Henry Rinnan och Rinnanbanden"
reidar

reidar

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content Today at 20:37

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics